جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۰۴:۱۸

معاون طرح‌های مطالعاتی پژوهشکده ازدیاد برداشت شرکت نفت:
تزریق گاز co٢ برای ازدیاد برداشت از مخازن نفت توسعه یابد

باشگاه خبری فراساحل: معاون طرح‌های مطالعاتی پژوهشکده ازدیاد برداشت شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: روش تزریق گاز دی‌اکسیدکربن به روش جذب حلال برای ازدیاد برداشت از مخازن نفت در حجم بالا از اقتصادی‌ترین روش‌هاست که باید در اولویت قرار گیرد. به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، عماد رعایایی، در مراسم رونمایی از نخستین فناوری بومی‌سازی شیرین‌سازی گاز در همایش تخصصی پارسی سول به ازدیاد برداشت از مخازن نفت به روش تزریق گاز دی اکسیدکربن اشاره کرد و گفت: حدود ٤٣ سال است که روش تزریق گاز دی‌اکسیدکربن در مخازن نفت آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در دنیا بسیار گسترده شده است.

وی افزود: گاز دی‌اکسیدکربن را در دنیا به دلیل مسائل زیست‌محیطی در مخازن زیرزمینی انباشت می‌کنند. به گفته وی، تزریق گاز دی‌اکسیدکربن در مخازن نفت، هفت درصد سهم از کلیه روش‌های دیگر ازدیاد برداشت را دارد و در آمریکا حدود ٢٢٠ تا ٢٣٠ هزار بشکه نفت از طریق تزریق دی‌اکسیدکربن ازدیاد برداشت دارند که رقم قابل توجهی است. رعایایی به برآوردهای هزینه ازدیداد برداشت با روش تزریق گاز دی‌اکسیدکربن اشاره کرد و اظهار کرد: اگر یک بشکه نفت ٥٠ دلار باشد، حدود ١٣ دلار هزینه تزریق دی‌اکسیدکربن برای داشتن یک بشکه نفت مازاد است. وی با اشاره به منابع عمده تولیدی گاز دی‌اکسیدکربن و درصد متفاوت تولید این گاز در صنایع مختلف تصریح کرد: روش‌های جداسازی دی اکسیدکرین نیز بسیار متفاوت بوده اما اقتصادی‌ترین روش در حجم‌های بالا، روش جذب با حلال است.



  کد خبر : 608
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :